Sigla USV


 

Titlul proiectului

Sistem informatic pentru controlul si verificarea autenticitatii produselor

Acronim

ATPROD

Modulul

Programul 4 - Parteneriate in domeniile prioritare

Contractor

Centrul National de Management Programe - CNMP

Numar contract

12082/01.10.2008

Prezentarea proiectului

Proiectul urmareste realizarea unui sistem informatic, construit in jurul unei platforme web care sa asigure o modalitate simpla, dar extrem de sigura, pentru simplul cetatean, in vederea autentificarii direct in magazin, a produselor de firma. Al doilea obiectiv se adreseaza companiilor care doresc sa obtina o platforma software capabila sa satisfaca simultan doua cerinte majore: protejarea drepturile de proprietate pe de o parte si implementarea unui sistem modern de urmarire a trasabilitatii produselor proprii, de pe alta parte. Principala noutate a sistemului informatic propus consta in gradul ridicat de acuratete a autentificarii datorat triplei protectii privind autenticitatea produsului. Astfel, un produs va fi autentificat prin trei mijloace accesibile rapid oricarui cetatean: autentificare la nivelul etichetei produsului (holograma, alte elemente de autentificare traditionale); autentificare la nivelul cipului electronic al etichetei RFID ce insoteste produsul si care contine informatie referitoare la trasabilitatea si originea produsului; autentificare la nivelul site-ului web, pe baza codului ID unic de produs, pentru compararea informatiei din baza de date oficiala a producatorului cu cea din cipul electronic. In acest fel se asigura o maxima siguranta in sistem, scaderea drastica a posibilitatilor de piratare a produselor, o crestere a sigurantei cumparatorului asupra produselor achizitionate si un sistem de management si urmarire modern si eficient al produselor proprii. O eticheta cu holograma poate fi replicata relativ usor, o eticheta RFID chiar bine securizata poate fi totusi, cu un efort considerabil, replicata, un site web poate fi de asemenea virusat, dar "spargerea" tuturor celor trei elemente de autentificare inglobate intr-un singur sistem simultan constituie realmente o problema aproape insurmontabila chiar si pentru cei mai buni specialisti in domeniu. Ca element de noutate, trebuie precizat faptul ca proiectul urmareste si memorarea la nivelul etichetelor RFID a informatiilor legate de conditiile in care produsul a fost transportat (temperatura, umiditate). Colectarea datelor in memoria etichetei se va face cu ajutorul unui sistem distribuit de readere RFID dispuse in nodurile lantului de distributie, informatia privind trasabilitatea lor fiind automat stocata atat in eticheta RFID cat si intr-un server central de date, de la care un server web separat va prelua informatiile privind trasabilitatea si le va livra cumparatorilor. Avantajele considerabile ale sistemului propus rezida si din faptul ca verificarea autenticitatii produsului va fi facuta cu ajutorul unor dispozitive uzuale: PDA, telefon mobil. Accesul pe site-ul web va avea caracter universal si gratuit.

Obiectiv 1: Proiectul urmareste realizarea unui sistem informatic, construit in jurul unei platforme web care sa asigure o modalitate simpla si sigura, pentru orice cumparator, in vederea autentificarii direct in magazin, a produselor de firma.
Obiectiv 2: Rezultatele se adreseaza companiilor care doresc sa obtina o platforma software capabila sa satisfaca simultan doua cerinte majore: protejarea drepturile de proprietate pe de o parte si implementarea unui sistem modern de urmarire a trasabilitatii produselor proprii, de pe alta parte.

Legaturi utile